Missie en visie

 

MISSIE
Uitgangspunt van ons onderwijs is dat onze leerlingen zich competent voelen in hun leerproces met betrekking tot de kernvakken, maar ook in hun persoonlijke ontwikkeling. Wij staan voor gedegen en doelgericht onderwijs, met kwalitatief hoge instructies waardoor de kinderen een belangrijke basis op doen voor zelfredzaamheid in de rest van hun leven.

VISIE

Wij geloven dat ieder kind toegerust is op zijn eigen ontwikkeling. Het potentieel van ieder kind tot groei laten komen vraagt om uitdaging en ondersteuning. Leren gebeurt in interactie met elkaar. De leraar verbindt, vertrouwt, roept talent op, is eigen en verstaat zijn vak. De schoolleider creëert de randvoorwaarden. Het onderwijs is gericht op kennis, inzicht en persoonlijke vaardigheden. Onze leerlingen denken mee in hun eigen leerproces. Ze zijn hulpvaardig naar anderen, geloven in zichzelf. Ze kunnen tegen een stootje en weten dat ze altijd om hulp mogen vragen. Ze zijn zich bewust van hun talenten en raken niet ontmoedigd als ze iets nog niet kunnen, maar zien dat als een kans iets nieuws te leren. Ze zijn nieuwsgierig van aard en treden het leven met plezier tegemoet. Ze maken na 8 jaar onderwijs bij ons op school met zelfvertrouwen de stap naar het VO, waarbij wij de scores zien die passen bij onze leerlingen. Op de Deventer Leerschool krijgen onze leerlingen een goede basis mee. Wij geloven dat een gedegen basis in onze kernvakken taal, spelling, lezen en rekenen het hoofddoel van het basisonderwijs is. De sociale veiligheid van leerlingen die nodig is om tot het leren van bovenstaande te komen is een voorwaarde om ons hoofddoel te bereiken. Wij werken klassikaal, doelgericht, vanuit methodes, waarbij binnen iedere klas gedifferentieerd wordt op meerdere niveaus. Hiermee proberen we onze leerlingen zo goed mogelijk op niveau te bedienen. Ons dag- en weekritme kent een vaste structuur, helder en overzichtelijk voor onze leerlingen. Wij stellen ambitieuze en tegelijk reële verwachtingen aan onze leerlingen. Onze leerlingen werken zowel individueel als samen. Zowel in de klas, als op enkele momenten ook met leerlingen uit andere groepen. Door samen te werken ontwikkelen onze leerlingen hun sociale vaardigheden. Onze leerlingen leren zichzelf en de ander kennen; dicht bij jezelf, dicht bij de ander.